torsdag 1 januari 2009

best of 2008 - i bilder

Januari 2008
Jag anländer till Waukesha County, träffar Heidi och Ina, gör min första olagliga handling i USA (hahaha!) och blir förälskad i bagels med creamcheese
Februari 2008
Går på min första amerikanska basketmatch, äter på Cheesecake Factory för första gången samt upptäcker Michaels.
Mars 2008
Firar påskafton på märkliga baren Pickled Eggs och lyssnar på bisarra bandet Caution! Wet floor! och inser vilken underbar vän Liz är! Jag sätter även mig själv i en väldigt jobbig situation som förföljt mig under resten av mitt år här, men inget ont som inte har något gott med sig!


April 2008
Jag åker till Florida med någon jag träffat 2 ggr, blir inneboende 10 dagar hos norska landslaget i fallskärmshoppning, testar själv på att singla genom luften i 110 mph, besöker Disney World och Universal Studios och spenderar många timmar ute i en hängmatta i den ljumma natten.


Maj 2008
Jag är på mitt första Brewers-game i Miller Park. Det är denna kvällen mitt alter ego "Swedish Beauty" föds.
Detta var också månaden vi var på Riwersplash downtown Milwaukee, springer på flygkaptenerna Brandon och Jason, jag mannekängar genom en lägenhet iförd en hel flygkaptensuniform samt blir introducerad till, och på samma gång mästare på Beer Pong
(I kick ass!)

Juni 2008
Jag och Heidi impulsköper flygbiljetter till Toronto och vi firar midsommar med 4 galna och stiliga grabbar från Pittsburgh. Jag bor på det skabbigaste hostell mina små ögon någonsin skådat, promenerar barfota från partykvarteren på södra sidan av stan upp till Chinatown långt uppe i norra änden på morgonkvisten samt besöker ett hockemuseum. Hade jag aldrig trott om mig själv.


Juli 2008
Jag spenderar all min lediga tid på Summerfest, träffar Mikey D som gör att jag går runt med ett leende på läpparna dagarna i ända samt äter cookies och springer fram och tillbaka över festivalen med Jim som envisas med att ha på sig min sjal.
Det är nog även här jag riktigt inser hur långt jag kan komma bara genom att säga "I'm a swedish nanny"
Denna månad firade jag också 4th of July, såklart. En säregen historia. Första gången jag klivit rakt ur sängen, satt mig i bilen i pyjamas och och åkt och köpt frukost (Hrm... Custard på Culver's)


Augusti 2008
Soffan kommer och hälsar på, vi börjar fira lite på resan som väntar. Bara 11 dagar kvar nu.
Och så köper jag min första Coach-väska *KärleK*
Och så börjar jag umgås med Malou-Baloo. Det är ännu mer Kärlek


September 2008
Jag fyller 21 - och firar som den prinsessa jag är ;)
Lär mig att hata Danny Boys i Waukesha, samt trashar Liz's bil...
Detta är också månaden jag får en gratis flygbiljett till Florida, tänker att jag lever ju bara en gång så varför inte vara lite impulsiv och tack vare en snäll hostmum sitter jag några dagar senare på ett plan tillbaka ner till soliga DeLand.


Oktober 2008
Jag får vara en del av Liz och Daves stora dag i form av usher på deras bröllop! Står där i dörren med Pauli och ser söt ut. Älskar, älskar att vara i USA och älskar, älskar mina vänner!!!
Det är också under detta bröllop jag träffar Rachel, my Bacon! Give me Bacon!, och får en själsfrände!
Sen var det ju Halloween och jag klär ut mig till älva och går runt mitt subdivision och tigger godis. Det är också här nån stans jag inser hur mycket jag suger på Quater....


November 2008
Jag och Malou-Baloo intar Washington D.C., en resa i särklass. 3 dagar av konstant öldrickande (som hade grundats med 2 dagar av lättsamt öldrickande), äter mycket ost - i alla former, mycket gratisgrejer bara man säger att man är "Swedish and Beautyful" (vem kan säga emot den??) bögklubb, utgång med servitrisen från The Dubliner, promenad genom hela DC, mycket taxi, creepy guys in parkinglots, jag springer över en 6-filig motorväg (dragandes på ganska mkt bagage) och lyckas komma levande till andra sidan samt spenderar en eftermiddag på Hooters med 4 vetenskapsmän som är på konferens....
Swedish Beauty får också sällskap av Swedish Booty - tack vare Eli's känsla för humor.


December 2008
Firar in det nya året i Waukesha, får en snygg partyhatt av Steve och lär mig att de där tre fingrarna till höger minsann inte står för West Side. De står för Waukesha.....
Med detta önskar hon ett Gott Nytt 2009!!

Inga kommentarer: