lördag 6 september 2008

Chocolate goes with everything

Jag var och körde ett svettigt pass "Turbo Kick" på gymet, och fördärvar nu det hela genom att mysa till det med en kall Corona och lite Dove Chocolate Hazelnut Caramel. Lite udda combo kan endel tycka. Funkar utmärkt, säger jag.

Jag spenderade 2 dollar på en engelsk ordbok idag som jag hittade i en gömd hylla på Walmart. Den har redan underhållit mej mycket, och den har endast varit i min ägo 5 timmar.
Några smakprov;

Hangover - a feeling of illness the morning after a person drinks too much alcohol
Hare - a kind of large rabbit
Deer - a grass-eating animal that has horn on its head and runs fast
Oak - a big tree that gives shade
Look - use your eyes
Hand - the part of your body you hold things with
Alcohol - a strong liquid that can make you drunk or clean a wound
Human - a person, not an animal
Cucumber - a long green-skinned vegetable used in salads and for making pickles

Nu ska jag ha en liten konversation med mig själv på spanska, för att på onsdag kunna imponera mäktigt på övriga klasskamrater.

Puss

Inga kommentarer: