måndag 31 januari 2011

när man placerar saker på strategiska ställen

På lördag är det dags för dennadäringa "åka så fort du kan på en pulka i Vallamassivet"-tävlingen. På hemmabyggd farkost. Som vi för övrigt byggde idag. Sex fnittriga tjejer, en barnpulka, tre flyttkartonger, en jäkla massa silvertejp och 60 meter aluminiumfolie. Lägg ihop det där och ni har vår skapelse.

However, på grund av lördagens kommande aktivitet for jag runt hemma i päronens herrgård i går natt och letade efter mina sunkiga termobyxor från 1800-talet. (Vill inte använda mina snygg-brallor då jag misstänker att de kan... Hrm... Bli skadade...). Letar och letar. ÖVERALLT! I vrår där en människa inte vistats sen stora renoveringen för 15 år sedan. Men hittar dem inte. Messar lillebror och anklagar honom för att ha roffat åt sig dom när han flyttade. Men icke.

Då plötsligt hittar jag dom.

Nästa gång ska jag börja leta på en krok på väggen, bakom en dörr, under en morgonrock.

Där kan mycket dölja sig.

Inga kommentarer: