söndag 14 mars 2010

diskussion en vanlig dag

- Då får du 165 kr tillbaka

- Varför då?

- Ja... Det är 165 kr som du betalat för den

- Men nu kostar den 188kr?

- Ja, det gör den

- Då vill jag ha 188 kr tillbaka

- Okej, men det kan du inte få för du har bara betalat 165 kr

- Fast jag har köpt denna vid ett senare tillfälle. När den kostade 188 kr. Det är jag säker på. Så då vill jag ha 188 kr. Det här går jag inte med på

- Har du kvitto på att du betalat 188 kr för den?

- Nej

- Nej, okej. Och då kan jag ju inte, som du säkert förstår, ge dig mer än jag ser att du betalat för den

- Men jag vill ändå ha 188 kr tillbaka för den

- Fast det får du inte

- Varför inte då? Jag förstår inte varför?

Och så höll det på..... Var jag otydlig på nåt sätt??

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vem var du?
Den som ville ha pengar eller den som hade alla?

puz påre din galning å en mazza kälek.
/gnila

Ellinore sa...

Här är det jag som sitter på kulorna ;) Och potionerar ut i lagom dos till de som förtjänar

billie sa...

hahhahah! det påminner väldigt mkt om mina vardags diskussioner.
- jag kan bara söka på kolli id
-ok..kan du inte söka på mitt namn?
- nej bara kolli id
-mitt personnr då?
- nej bara kolli id
-avsändarens kundnr?
- nej bara kolli id
-deras namn?
osv....

Ellinore sa...

Den är fantastisk!
Att folk inte ger sig, lixom!